Forelska i lærer´n

[The Kids]

INTRO: |   E5   |  E5    A5 |   E5   |  E5    A5 |


VERS 1:
E5
 Hun sitter foran meg på første rad
A5
 Hun har blå øyne er bestandig glad
H5                   A5            E5    A5  E5    A5
 Jeg er forelska men, får det ikke frem

E5
 Jeg tok mot til meg og ba om et svar
A5
 Hun svarte at jeg ikke er no til kar
H5                  A5	            E5
 Hun er forelska men, det er ikke i meg


REFRENG:
C#m                         C#m  H5  A5
 Hun er forelska i lærer'n,  å   å   å
                      A5  E/G#  F#5               
 Forelska i lærer'n,  å    å    å
                              E5
Forelska i lærer'n, og ikke i meg



VERS 2:
Lærer'n vår er tjue år
Han har kraftig kropp og halvlangt hår
Han er hele skolens Don Juan
Og jeg er bare femten år
Hun sier kom tilbake om fire år
Hun er forelska men, det er ikke i meg


-REFRENG x 2-

Videoleksjon: Forelska i lærer`n - The Kids [Gratis]



Grep: 

Om grepsdiagrammet


Vi bruker akkorden D dur som eksempel:

  1. De vertikale strekene viser gitarens 6 strenger. Streken til venstre er gitarens dypeste streng.
  2. De horisontale strekene viser gitarens bånd. I utgangspunktet vises gitarhalsens 5 første bånd, men hvis det er grep som tas høyere opp på gitarhalsen vil det på venstre side av diagrammet stå hvilket bånd man kan orientere seg ut fra.
  3. De svarte prikkene viser hvor vi skal legge fingrene på gitarhalsen, og tallene inni prikkene viser hvilke fingre vi skal bruke for å ta grepet.
  4. Bokstavene D A D F# forteller navnet på notene på strengene som spilles.
  5. Øverst på diagrammet ser vi symbolene 'O' og 'X'.
    • O = strengen skal spilles på.
    • X = strengen skal IKKE spilles på.
  6. Til venstre ser vi tallene 1, 2, 3, 4 og 5. Disse viser hvilket bånd som er utgangspunkt for grepet.

D

1.

2.

3.

4.

5.

  • X
  • X
  • O
  •  
  •  
  •  
  • D
  • A
  • D
  • F#




×

E 5

1.

2.

3.

4.

5.

  • O
  •  
  •  
  • X
  • X
  • X
  • E
  • H
  • E

A 5

1.

2.

3.

4.

5.

  • X
  • O
  •  
  •  
  • X
  • X
  • A
  • E
  • A

H 5

1.

2.

3.

4.

5.

  • X
  •  
  •  
  •  
  • X
  • X
  • H
  • F#
  • H

C# m

4.

5.

6.

7.

8.

  • X
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • C#
  • G#
  • C#
  • E
  • G#

E /G#

1.

2.

3.

4.

5.

  •  
  • X
  •  
  •  
  • O
  • O
  • G#
  • E
  • H
  • H
  • E

F# 5

1.

2.

3.

4.

5.

  •  
  •  
  •  
  • X
  • X
  • X
  • F#
  • C#
  • F#